Support och felanmälan

Telefon
0505-170 00

Telefontider
Växelns öppettider kan avvika i samband med storhelger och sommarens semesterperiod. Information om det hittar du på vår sida kontaktsida som du når via länk högst upp på sidan.

Växelns ordinarie öppettider:
måndag-fredag: 7.30-16.00
lunchstängt 12.00-13.00

E-post
kommun@karlsborg.se

Besöksadress
Storgatan 16
Karlsborg

Öppettider
Kommunhusets öppettider:
Måndag-fredag: 8.00-12.00

Hitta hit

Postadress
546 82 Karlsborg

Support gällande läsplatta och andra rent tekniska problem ges av Servicedesk-IT Skövde. Support rörande handlingar till sammanträde i Ciceron Assistent ges i första hand av nämndens sekreterare.

Det kan ofta vara positivt att ha direkt kontakt med supporten, men innan du gör det är det bra om du själv har provat med att starta om din enhet. Många problem åtgärdas automatiskt efter omstart (gäller även för din mobila enhet). 

Om du har problem att logga in för att komma åt dina möteshandlingar eller söka ekonomiskt ersättning kan du behöva rensa cacheminnet på din läsplatta. 

Support för din läsplatta eller andra tekniska supportfrågor

Servicedesk kan bland annat hjälpa dig som förtroendevald med:

  • Synkronisering av e-post. 
  • Tillgång till app/webblänk för digitala handlingar i Ciceron SÖK. 
  • Kontroll att grundutbud för appar finns tillgängliga via kommunens app-portal. 
  • Återställning av lösenord. 
  • Totalåterställning av läsplatta.

Kontakta Servicedesk
Du som förtroendevald kan sända e-postmeddelande till servicedesk-IT@skovde.se eller ringa Servicedesk 0500-49 85 01. Servicedesk är öppen kl. 08:00-16:00, lunch 12:00-12:30 
Om du är anställd i Karlsborgs kommun kan du anmälda ditt ärende via Serviceportalen på webben.

Besök IT-akuten i Karlsborg
IT-akuten, som bemannas av personal från Servicedesk-IT Skövde, finns på plats i Karlsborg tisdagar kl. 9.30-11.30 och torsdagar kl. 13.00-15.00, tid bokas hos Servicedesk via e-post eller telefon eller via IT-akutens bokningstjänst.

Support Ciceron Assistent (möteshandlingar)

Ciceron Assistent är ett webbaserat digitalt stöd för politiska möten. Support rörande handlingar till sammanträde ges främst av nämndens sekreterare på kanslienheten.

Nämndsekreteraren kan bland annat hjälpa dig som förtroendevald med:

  • Saknad åtkomst till sammanträdeshandlingar.
  • Inloggningsproblem till Ciceron Assistent (du ska alltid logga in med ditt BankID).

Kontakt kanslienheten

 

Möteshandlingar

Istället för att gå via appen Ciceron Assistent på läsplattan för att komma åt dina möteshandlingar kan du gå direkt till https://mote.karlsborg.se/