Efter sammanträdet
Telefon
0505-170 00
Telefontider
Växelns öppettider kan avvika i samband med storhelger och sommarens semesterperiod. Information om det hittar du på vår sida kontaktsida som du når via länk högst upp på sidan.
Växelns ordinarie öppettider:
måndag-fredag: 7.30-16.00
lunchstängt 12.00-13.00
E-post
kommun@karlsborg.se
Besöksadress
Storgatan 16
Karlsborg
Öppettider
Kommunhusets öppettider:
Måndag-fredag: 8.00-12.00
Postadress
546 82 Karlsborg
Karlsborgs kommun håller på att implementera digital signering för samtliga beslutsinstanser inklusive de kommunala råden. Införandet planeras vara klart till den nya mandatperioden som börjar år 2023.
Digital signatur
Under sammanträdet fastställs dag för tillkännagivande av justerat protokoll på kommunens digitala anslagstavla (ej aktuellt för kommunala råd) samt utses justeringsperson/justeringspersoner som har till uppgift att granska och justera det färdigställda protokollet tillsammans med ordföranden.
Justerarna granskar och signerar protokollet digitalt via Ciceron Assistent. Den som ska justera protokollet får, av sekreteraren, avisering via e-post med instruktioner om hur granskning och signering av protokollet går till. Där framgår bland annat hur du gör om du har synpunkter på protokollet samt från vilket datum du kan signera från och när du senast måste ha signerat protokollet.
Anvisning för digital signering av politiska mötesdokument i Ciceron Assistent
Anslagsbevis med tillkännagivande om justerat protokoll anslås på kommunens digitala anslagstavla. Anslaget förmedlar att beslut har tagits och att tiden för överklagande börjat löpa.
Det finns möjlighet att överklaga besluten i 3 veckor efter anslag om justering på anslagstavlan.
Mera information om att överklaga beslut på kommunens webbplats
Varje beslut expedieras och skickas till berörda parter samt ansvarig handläggare för verkställighet.
När ärendet har behandlats färdigt sparas beslut och beslutsunderlag i arkivet.
Karlsborgs kommun har inget e-arkiv utan traditionellt arkiv med papper.